Úvod, Technologie práškového lakování, Technologie tryskání, Výhody práškového lakování, nevýhod



Vítejte

 
Kovovýroba Cheb Záměčnické práce Cheb Záměčnictví Cheb práškové lakování Cheb prášková lakovna Cheb Svařování Dělení materiálu Svařování nerezu Branky Zábradlí Ploty  kovové konstrukce posilovací zařízení opravování          na stránkách práškové lakovny Cheb. Jsme menší lakovna, ovšem s velkými možnostmi. Realizujeme zakázky jak malé tak i větší, jednorázového charakteru či stálou spolupráci.
Vždy se snažíme v rámci možností maximálně vyjít zákazníkům vstříc a spokojenost zákazníka je pro nás hlavním kritériem.

K dispozici máme pískovací komoru rozměru 5 x 2,5 x 2,4 metrů. K lakování můžeme vybírat ze tří komorových pecí dle rozměru až do délky 5m. Nejpoužívanější pec
je rozměru 1,7 x 1,2 x 2,4m a váhová kapacita nakládky je cca 250kg.

Drobné díly a hliníková kola tryskáme v tlakovém boxu o vnitřním rozměru 1,5 x 0,8 x 0,8m nebo automatu. Disponujeme též chemickou odlakovací vanou rozměru 1,2 x 0,6 x 0,6m.

Lakujeme jak konstrukční ocel, nerez, hliník i žárově zinkované výrobky.

Pro lakování používáme práškové barvy značkových výrobců Akzo Nobel, ST Powder Coatings s.p.a. , Adapta powder coatings, IGP a dalších.

K dispozici existuje obrovská nabídka barev:

- klasické RAL odstíny v lesklém, pololesklém, polomatném nebo matrném provedení
- jemné a hrubé strukturální barvy
- antické odstíny a speciální povrchy
- fluoroscenční barvy
- tepelně měnící barvy
- antigrafitové barvy
- transparentní laky lesklé, matné nebo metalické
- barevné laky
- imitace kovů a různé metalízy



- jako jedni z mála nabízíme CNC soustružení disků, takzvaný diamantový řez a to za bezkonkurenční cenu 500kč/disk (k ceně je potřeba přičíst ještě standardní renovaci a následný přelak)

- nově pro ucelení zlužeb v oblasti renovace disků máme také strojní leštění




Krátce o technologii práškového lakování


Práškové lakování je nejpoužívanější metodou průmyslového lakování výrobků a má to také řadu důvodů. Jedná se o elektrostatické nanášení barevného prášku na materiál. Tento prášek lze přirovnat podobě například k jemné mouce. Jedná se tedy o sypký a suchý prášek, bez zápachu či jiných vlastností. Prášek je nabit statickou elektřinou, kterou generuje špička na konci pistole. Takto nabitý prášek se pak aktivně přichytává na uzemněný materiál. Ve své podstatě se dá nalakovat skoro jakýkoliv materiál, třeba i sklo nebo dřevo, jen v menší vrstvě než uzemněný kov, pro které je také toto lakování určeno.
Poté je již třeba takto nanasený prášek na výrobku vložit do pece a vypálit na doporučenou teplotu při doporučeném čase. Po tomto výpalu je již nátěr stroprocentně připravený k použití, je třeba jen vyčkat na vychladnutí výrobku což trvá různou dobu dle hmotnosti a masivnosti dílu.
Teplota výpalu se pohybuje od 160 do 200 stupňů a proto je toto lakování nepoužitelné pro lakování materiálů neschopných tento výpal vydržet. Pro toto lakování je léta vžit název komaxit.



Krátce o technologii tryskání


Tryskání je mechanická úprava materiálu létajícími částečkami různých materiálů o vysoké rychlosti. Jak částečka narazí do materiálu, způsobí rozbití nečistot a jejich odnesení a pak také drobné důlky v materiálu. To je zároveň nejlepší podklad pro nátěr, protože na takto zdrsněném podkladu drží barva nejlépe.
Pro tryskání používáme ocelové abrazivo, které má řadu výhod jako vysokou účinnost, dlouhodobou použitelnost a menší prašnost. Vzhledem k vysoké ceně tohoto abraziva se toto abrazivo čistí a recykluje pro další použití. Proto také nenabízíme tryskání materiálů zanesených lepkavými materiály jako je třeba asfalt nebo pryskyřice. Tento materiál nelze z abraziva odstranit.
K dispozici máme a používáme tryskání s velkým tlakem pro standardní tryskání ocelových konstrukcí nebo nízkotlaké pro tryskání pozinkovaných dílů, případně k náchylnějším dílům k deformaci jako jsou třeba plechy a hliník.



Výhody práškového lakování


- nejpoužívanější průmyslový systém lakování
- vysoká mechanická a chemická odolnost nátěru
- použití pro ocel i ostatní kovy
- obrovské množství odstínů a typů barev
- rychlost použití výrobku
- žádný zápach z barev po vypálení
- rovnoměrný povrch barvy
- malá pravděpodobnost stékání barvy a vzniku stékanců
- možnost lakování zinkovaných výrobků



Nevýhody práškového lakování


- není příliš vhodné pro lakování karosářských prvků
- nelze lakovat materiál, který nevydrží výpal
- problematická oprava poškozených detailů, nelze provést rozstřik do ztracena
- problematičtější oprava dílů tmelením, je velmi problematické tato místa udělat naprosto neroznatelná
- barva nebude nikdy zcela hladká a rovná jako autolak i když mnohé barvy se již tomuto blíží



Máte další dotaz ohledně práškového lakování či tryskání? Zavolejte či napište nám.